FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Poradnik jak zrobić własnbego ots :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
kiepowa
Administrator


Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Thais

PostWysłany: Pią 13:14, 06 Kwi 2007 Powrót do góry

Najpierw musimy sciągnąć jakiś OTS

-Tutaj jest OTS pod TIbie 7.6 do pobrania:
YurOTS for Tibia 7.6

-Tutaj znajdziecie wszytkie OTS, które były i są zamieszczone na forum Very Happy oraz przydatne dodatki do OTS:
Narzędzia OTS by Rosus

-Z tego poradnika dowiecie się jak zrobić automatyczne dodawanie kont na OTS (żeby nie musieć robić tego ręcznie):
automatyczne dodawanie kont by bikstopa

-W tym temacie znajdziecie ciekawe skrypty do OTS:
Spis Skryptów by PaCyFiC

-Tutaj jest spis map, z ktoprego możecie skorzystać jeśli potrzebujecie jakieś mapy do swojego serwera
Wielki Spis Map by O.S.T.R

-Jeśli nie wiecie jakie macie Ip to ten poradnik jest dla was:
Poradnik:Czy mam adres IP na OTS by skiter

-Jeśli nie macie zewnetrznego IP, to tutaj znajdziecie rozwiązanie:
Masz wewnętrzne IP ? Dzięki temu progsowi inni mogą grać na Twoim servie! by Tomkov
Tutaj znajdziecie Pytani i odpowiedzi dotyczące OTS

F.A.Q by Freon

No dobra dość tyhc linków, teraz pokaże co trzeba zrobic w plikach po siciągnieciu OTS

Krok 1: "Ściągamy OTS"

Po sciągnięciu OTS na pulpit rozpakowywujemy go. W folderze pwinny być te oto pliki: [link widoczny dla zalogowanych]

Najpierw otwieram plik OTS// (zaznaczony na czarno) [link widoczny dla zalogowanych]Image

Sprawdzamy czy są pliki z rozszerzenuiem *.dll (jeśli nie ma to udjaemy się na stronke [link widoczny dla zalogowanych] i z tamtąd pobieramy potrzebne pliki)

Tak powinnien wygladać nasz folder z OTSem:
[link widoczny dla zalogowanych]

No jeśli wszystko jest dobrze to możemy prześć do kroku 2..

Krok 2: "edycja pliku config.lua"

Wchodzimy tam gdzie mamy OTS i otwieram plik config.lua za pomocą notatnika
Kod:
---------------------------- OTServ configuration ------------------------------

-- datadir
datadir = "data/" <---- to zostawiamy

-- sets what map to load
map = "data/world/test.otbm" <---- to zostawiamy (jeśli chcecie mieć własną mape to trzeba zamias "test.otbm" wpisac nazwę waszej mapy z rozszerzeniem "*.otbm"

-- OTBM for binary, SQL for SQL map, XML for OTX maps
mapkind = "OTBM" <---- to zostawiamy

-- SQL for acc/player info from SQL, XML for acc/player info from XML
sourcedata = "XML"<---- to zostawiamy

-- the message the player gets when he logs in
loginmsg = "Welcome to YurOTS"<---- tu wpisz co ma sie pokazac jak ktos bedzie chcial sie zalogowac na twoim ots.

-- the port otserv listens on
port = "7171"<---- to zostawiamy

-- name of our server
servername = "YurOTS" <---- nazwa servera

-- name of the owner of our server
ownername = "Yurez" <---- pseudo/imię właściela

-- email of the owner of our server
owneremail = "" <---- to zostawiamy, ale mozesz wpisac mail'a swojego

-- the url for more server info
url = "" <---- strona servera ( można podać adres acc makera)

-- the location of the server
location = "Poland" <---- kraj

-- the ip the server should redirect too
ip = "10.0.0.1" <---- tutaj wpisujesz swoje IP (np. to z hamachi "5.6.226.216" lub "zioomlandia.no-ip.org" albo swoje zewnetrzne IP "83.26.192.216")

-- The messagebox you sometimes get before you choose characters
motd = "Welcome to YurOTS" <---- to co wyswietli przed wybraniem postaci
motdnum="0"

-- use md5 passwords for accounts, yes/no
md5passwords = "no" <---- to zostawiamy

-- world type. options: pvp, no-pvp, pvp-enforced
worldtype = "pvp" <---- tutaj wpisujesz jaki świat bedzie na twoim OTS

-- max number of players allowed
maxplayers = "28" <---- ile max graczy na servie

-- exhausted time in ms (1000 = 1sec)
exhausted = 2000 <---- ustawienia exhausted (żeby wyłaczyc exhausted wpisz "0")

-- exhaustion time for healing spells (1000 = 1sec)
exhaustedheal = 1000 <---- ustawienia exhausted (żeby wyłaczyc exhausted wpisz "0")

-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1sec)
exhaustedadd = 300 <---- ustawienia exhausted (żeby wyłaczyc exhausted wpisz "0")

-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1sec)
pzlocked = 10*1000 <---- zostawic

-- allow multiple logins of the same char
allowclones = 0 <---- zostawic

-- vocation names
vocations = {"a sorcerer", "a druid", "a paladin", "a knight"}
promoted_vocations = {"a master sorcerer", "an elder druid", "a royal paladin", "an elite knight"} <-------zostawic, ew. jesli chce sie zmienic nazwy profesji


--- SQL part
sql_host = "localhost"
sql_user = "root"
sql_pass = ""
sql_db   = "otserv" <---- zostawic


--- SQL MAP part
sqlmap = "test_map"
map_host = "localhost"
map_user = "root"
map_pass = ""
map_db   = "" <---- zostawic

------------------------- YurOTS basic configuration ---------------------------

-- name of your world (seen on the character list when logging in)
worldname = "YurOTS" <---nazwa twojego OTS

-- how often do server saves it's state (0 = off, 5 = 5min, 60 = hour)
autosave = 10 <---co ile bedzie się zapisywał serv

-- do you want to enable cap system? (yes/no)
capsystem = "no" <---włacza/wyłacza cap

-- do you want players to learn spells before they can use them? (yes/no)
learnspells = "yes" <---włącza/wyłącza opcje nauki czarów

-- do you want premium players to wait in queue as others? (yes/no)
queuepremmy = "yes" <-----zostawić

-- how much % of {exp, mana, skill, eq, bp} do you lose when dying
diepercent = {"7", "7", "7", "7", "100"} <----il expa ma spadać po śmierci

-- how many summons player can have
maxsummons = 2 <---ile możesz najwięcej zsumonować potworków

-- do you want to give summons for all vocations? (yes/no)
summonsallvoc = "no" <---czy summony mogą być dla wszystkich profesji

-- chance of losing a spear when shot (0 - none lost, 100000 - all lost)
spearlosechance = 50 <-----czy spears maja się łamać

-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min)
kicktime = 15 <---po jakim czasie bezczynnosci ma kicknac playera z OTS

-- maximum number of items player can keep in his/her depot
maxdepotitems = 1000 <---ile możesz najwięcej wrzucić itemów do depo

-- maximum number of items on a house tile (including those in containers)
maxhousetileitems = 10

-- how much death entries are saved in players file (old are deleted)
maxdeathentries = 10 <---zostawić

-- mana consumend by {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod
rodmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <---ile zjadają many różdżki

-- mana consumed by wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno}
wandmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <---ile zjadają many różdżki

-- damage of burst arrows blast
-- default is from (1*lvl+5*mlvl)*0.24 to (1*lvl+5*mlvl)*0.55
burstarrowdmg = {"1.0", "5.0", "0.24", "0.55"} <---za jakie Hit bijesz z burst arrows

--------------------------- Multipliers and gains ------------------------------

-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters)
expmul = 10 <---z jakim przyspieszeniem masz zdobywać exp

-- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players)
expmulpvp = 2 <---z jakim przyspieszeniem masz zdobywać exp z ludzi

-- skill multipliers: 1 - rl tibia, 10 - ten times faster etc. {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight}
weaponmul = {"1", "1", "1", "1", "40"}
distmul = {"1", "1", "1", "40", "1"}
shieldmul = {"1", "1", "1", "20", "20"}
manamul = {"1", "3", "3", "2", "2"} <---z jakim przyspieszeniem masz zdobywać skille

-- how much points of life,mana,cap do you get when advancing {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight}
capgain = {"10", "10", "10", "20", "25"}
managain = {"5", "30", "30", "15", "5"}
hpgain = {"5", "5", "5", "10", "15"} <---z jakim przyspieszeniem ma rosnąć zycie, mana , hp i cap co level u profesji

-- how much faster do you recovery life,mana after eating food (1 - rl tibia)
healthtickmul = 5
manatickmul = 5 <---z jakim przyspieszeniem ma rosnąć mana i zycie po zjedzeniu fooda

-------------------------------- Skull system ----------------------------------

-- how many unjustified kills to get a red skull
redunjust = 3 <---ilu zabitych ludzi by mieć red skulla

-- how many unjustified kills to get banned
banunjust = 6 <---ilu zabitych ludzi by mieć bana

-- how long do you have white skull after attacking player (1 = 1min)
hittime = 1 <---jak długo masz mieć białą czaszke po jednym uderzeniu czlowieka

-- how long do you have white skull after killing player (1 = 1min)
whitetime = 15 <---jak długo masz mieć białą czaszke po zabiuciu 1 czlowieka

-- how long do you have red skull (1 = 1min)
redtime = 6*60 <---jak długo masz mieć red skulla (lepiej nie zmieniać)

-- how long do you have to wait to lose 1 unjustified kill (1 = 1min)
fragtime = 12*60

powinno to wygladać mniej wiecej tak jak jest to pokazane wyżej Very Happy

Zmieniacie te ustawienia które są wam niezbędne

Info dotyczące IP:

Jeżeli nie wiemy jakie jest ip wchodzimy na strone : [link widoczny dla zalogowanych]

Jeżeli nie mamy stałego IP to wchodzimy na tą strne -->www.no-ip.com i ich program (DUC)

I to by było na tyle co można powiedzieć o config.lua
__________________

Wchodzimy w data potem (C:\tam gdzie mamy OTS\YurOTS\ots\data\accounts) w accounts, (http://i23.photobucket.com/albums/b3...sz182/ots4.jpg)
przeważnie pusty, tak jak na obrazku, więc musimy stworzyć nowe konto, a robimy to tak:
otwieramy notatnik i wpisujemy tam coś takiego:

Kod:
<?xml version="1.0"?>
<account pass="hasło" type="1" premDays="ilość dni PACC(nigdy ich nie ubywa xP)">
<characters>
<character name="name postaci" />
</characters>
</account>


i zapisujemy jako nasz ACCOUNT NUMBER (np.: 111111.xml), który bedzie używany do logowania się w Tibi
No jeśli to juz mamy (konto do gry) to teraz wchodzimy do folderu players (też pustego), by stworzyć gracza o name takim jak podaliśmy w naszych informacjach dot. konta (C:\tam gdzie mamy OTSYurOTS\ots\data\players) [link widoczny dla zalogowanych]

Otwieramy notatnik i wklejamy do niego ten oto kod:

Kod:
<?xml version="1.0"?>
<player name="name naszej postaci" account="[b]numer konta" sex="1" frozen="0" lookdir="1" exp="ilośc doświadczenia (Znajdziemy ją TUTAJ)" voc="numer profesji (1-Sorcerer, 2-Druid, 3-Paladin, 4-knight)" level="level odpowiedni do ilości expa" access="0" cap="170" maglevel="level magiczny" lastlogin="" plus="0" forging="0" q1="0" q2="0" q3="0" q4="0" q5="0" q6="0" q7="0" q8="0" promoted="0-bezpromocji, 1-z promocją" banned="0" married=""><spawn x="135" y="53" z="7"/><temple x="160" y="54" z="7"/><skull type="0" kills="0" ticks="0" absolve="0"/><health now="450" max="450" food="1000"/><mana now="6" max="1670" spent="8"/><look type="134" head="0" body="102" legs="122" feet="0"/><skills><skill skillid="0" level="10" tries="14"/><skill skillid="1" level="10" tries="0"/><skill skillid="2" level="10" tries="45"/><skill skillid="3" level="10" tries="0"/><skill skillid="4" level="10" tries="261529307"/><skill skillid="5" level="10" tries="3091182"/><skill skillid="6" level="10" tries="36"/></skills><spells/><inventory><slot slotid="3"><item id="2807"><inside><item id="3098" count="100"/><item id="3093" count="99"/><item id="3098" count="47"/><item id="3129" count="67"/></inside></item></slot><slot slotid="6"><item id="2989" time="561000"/></slot><slot slotid="7"><item id="3310"/></slot></inventory><depots><depot depotid="1"><item id="3436"><inside><item id="3440"/></inside></item></depot></depots><storage><data key="5015" value="1"/></storage></player>


Jeśli już pozmienialiśmy wszystko, to teraz zapisujemy to jako IMIE NASZEJ POSTACI.xml (np.: "Zbychu.xml")

No to by było na tyle co do "POSTACI I KONT NA TWOIM OTSIE"

@edit: By za pisać plik z rozszezeniem *.xml w notatniku klikamy na przycisk Plik ---> Zapisz jako ---> i w tym okienku wpisujemy nazwe pliku lub numer konta.xml

Krok 4: Dodatkowe umiejetności w OTS"

1)Actions.lua:

Kod:
<?xml version="1.0"?>

  <actions>

  <action itemid="2969" script="gold.lua" />
  <action itemid="2973" script="platinum.lua" />
  <action itemid="2981" script="crystal.lua" />
  <action itemid="3184" script="softboots.lua" />

  <action itemid="3523" script="food.lua" /> --apple - weight=1.5 --
  <action itemid="3189" script="food.lua" /> --red apple - weight=1.5 -72s--
  <action itemid="3525" script="food.lua" /> --banana - weight= 1.8 -96s--
  <action itemid="3518" script="food.lua" /> --big fish - weight= 1.2 --
  <action itemid="3526" script="food.lua" /> --blueberry - weight= 0.2 -8s--
  <action itemid="3538" script="food.lua" /> --bread - weight= 5.0 -120s--
  <action itemid="3540" script="food.lua" /> --brown - bread weight= 4.0 -96s--
  <action itemid="3537" script="food.lua" /> --candy cane weight= 0.5 --
  <action itemid="3533" script="food.lua" /> --carrot - weight= 2.0 -96s--
  <action itemid="3188" script="food.lua" />
  <action itemid="3545" script="food.lua" /> --cheese - weight= 4.0 -108s--
  <action itemid="3528" script="food.lua" /> --cherry - weight= 0.2 -12s---
  <action itemid="3527" script="food.lua" /> --coconut - weight= 4.8 --
  <action itemid="3536" script="food.lua" /> --cookie - weight= 0.1 -24s--
  <action itemid="3535" script="food.lua" /> --corncob - weight= 3.5 -108s--
  <action itemid="3663" script="food.lua" /> --dark mushroom - weight= 0.1 --
  <action itemid="3542" script="food.lua" /> --dough - weight= 5.0 --
  <action itemid="3521" script="food.lua" /> --dragon ham - weight= 30.0 -720s--
  <action itemid="3544" script="food.lua" /> --egg - weight= 0.3 -96s--
  <action itemid="3544" script="food.lua" /> --dragon egg - weight= 0.3 --
  <action itemid="3516" script="food.lua" /> --fish - weight= 5.2 -144s--
  <action itemid="3530" script="food.lua" /> --grape - weight= 2.5 -108s--
  <action itemid="3520" script="food.lua" /> --ham - weight= 20.0 -360s--
  <action itemid="3515" script="food.lua" /> --meat - weight= 13.0 -180s--
  <action itemid="3531" script="food.lua" /> --melon - weight= 9.5 -240s--
  <action itemid="3661" script="food.lua" /> --mushroom - weight= 0.3 -84s--
  <action itemid="3662" script="food.lua" /> --mushroom - weight= 0.3 -84s--
  <action itemid="3664" script="food.lua" /> --mushroom - weight= 0.1 -84s--
  <action itemid="3665" script="food.lua" /> --mushroom - weight= 0.1 -84s--
  <action itemid="3666" script="food.lua" /> --fire mushroom - weight= 0.1 --
  <action itemid="3660" script="food.lua" /> --brown mushroom - weight= 0.2 -176s--
  <action itemid="3667" script="food.lua" /> --green mushroom - weight= 0.1 -140s--
  <action itemid="3659" script="food.lua" /> --red mushroom - weight= 0.5 -32s--
  <action itemid="3658" script="food.lua" /> --white mushroom - weight= 0.4 -72s--
  <action itemid="3524" script="food.lua" /> --orange - weight= 1.1 -156s--
  <action itemid="3522" script="food.lua" /> --pears - weight= 1.4 --
  <action itemid="3999" script="food.lua" /> --pumpkin - weight=  --
  <action itemid="3539" script="food.lua" /> --roll - weight= 0.8 -36s--
  <action itemid="3517" script="food.lua" /> --salmon - weight= 3.2 -120s--
  <action itemid="3519" script="food.lua" /> --shrimp - weight=  --
  <action itemid="3529" script="food.lua" /> --strawberry - weight= 0.2 -24s--
  <action itemid="3534" script="food.lua" /> --tomato - weight= 1.0 --  --action itemid=2694 --wheat weight= 12.5 --
  --action itemid=2692 --flour - weight= 5.0 --

  <action itemid="1929" script="teleport.lua" />
  <action itemid="1949" script="teleport.lua" />
  <action itemid="430" script="teleport.lua" />
  <action itemid="427" script="teleport.lua" />
  <action itemid="408" script="teleport.lua" />
  <action itemid="409" script="teleport.lua" />
  <action itemid="410" script="teleport.lua" />
  <action itemid="411" script="teleport.lua" />
  <action itemid="423" script="teleport.lua" />
  <action itemid="428" script="teleport.lua" />
  <action itemid="429" script="teleport.lua" />
  <action itemid="432" script="teleport.lua" />
  <action itemid="590" script="teleport.lua" />
  <action itemid="591" script="teleport.lua" />
  <action itemid="593" script="teleport.lua" />
  <action itemid="595" script="teleport.lua" />
  <action itemid="596" script="teleport.lua" />
  <action itemid="600" script="teleport.lua" />
  <action itemid="604" script="teleport.lua" />
  <action itemid="294" script="teleport.lua" />
  <action itemid="580" script="teleport.lua" />
  <action itemid="581" script="teleport.lua" />
  <action itemid="385" script="teleport.lua" />
  <action itemid="383" script="teleport.lua" />
  <action itemid="392" script="teleport.lua" />


  <action itemid="2087" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2088" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2711" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2712" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2845" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2846" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2847" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2848" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2866" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2867" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2868" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2869" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2874" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2875" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2876" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2877" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="3419" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="3420" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2872" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2873" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2933" script="trans_inc.lua" /> --pig bank--

  <action itemid="2915" script="trans_inc.lua" /> --hallowen--
  <action itemid="2916" script="trans_dec.lua" /> --hallowen--

  <action itemid="2503" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2504" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2505" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2506" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2507" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2508" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2509" script="trans_inc.lua" />
  <action itemid="2510" script="trans_dec.lua" />


  <action itemid="2599" script="trans_inc.lua" /> --cuckoo clock--
  <action itemid="2600" script="trans_dec.lua" /> --cuckoo clock--

  <action itemid="2601" script="trans_inc.lua" /> --cuckoo clock--
  <action itemid="2602" script="trans_dec.lua" /> --cuckoo clock--

  <action itemid="2984" script="trans_inc.lua" /> --magic lightwand--
  <action itemid="2985" script="trans_dec.lua" /> --magic lightwand--

  <action itemid="2095" script="trans_inc.lua" />  --lantern--
  <action itemid="2096" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2882" script="trans_inc.lua" />  --wall lantern--
  <action itemid="2883" script="trans_dec.lua" />

  <action itemid="2886" script="music.lua" /> --flute--
  <action itemid="3198" script="music.lua" /> --lyre--
  <action itemid="3157" script="music.lua" /> --post horn--
  <action itemid="3193" script="music.lua" /> --drum--
  <action itemid="3194" script="music.lua" /> --simple fanfare--
  <action itemid="2893" script="music.lua" /> --fanfare--
  <action itemid="3157" script="music.lua" /> --horn--
  <action itemid="2896" script="music.lua" /> --horn--
  <action itemid="3196" script="music.lua" /> --lute--
  <action itemid="3199" script="music.lua" /> --panpipes--
  <action itemid="2897" script="music.lua" /> --piano--
  <action itemid="2898" script="music.lua" /> --piano--
  <action itemid="2899" script="music.lua" /> --piano--
  <action itemid="2900" script="music.lua" /> --piano--
  <action itemid="2901" script="music.lua" /> --harp--
  <action itemid="2902" script="music.lua" /> --harp--
  <action itemid="2894" script="music.lua" /> --royal fanfare--
  <action itemid="3190" script="music.lua" /> --post horn--
  <action itemid="3197" script="music.lua" /> --post horn--
  <action itemid="2895" script="music.lua" /> --post horn--
  <action itemid="2892" script="music.lua" /> --simple fanfare--
  <action itemid="2891" script="music.lua" /> --panpipes--
  <action itemid="3199" script="music.lua" /> --flute--
  <action itemid="2888" script="music.lua" /> --lute--
  <action itemid="2890" script="music.lua" /> --drum--
  <action itemid="2887" script="music.lua" /> --lyre--
  <action itemid="2891" script="music.lua" /> --flute--

  <action itemid="3421" script="fishing.lua" allowfaruse="1"/>
  <action itemid="3395" script="shovel.lua" />
  <action itemid="2941" script="rope.lua" />


  <action itemid="2812" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2842" script="fluids.lua" />
  <action itemid="3415" script="fluids.lua" />
  <action itemid="3416" script="fluids.lua" />
  <action itemid="3417" script="fluids.lua" />
  <action itemid="3418" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2811" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2813" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2814" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2815" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2817" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2818" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2819" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2820" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2823" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2831" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2839" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2840" script="fluids.lua" />
  <action itemid="2841" script="fluids.lua" />


  <action itemid="2751" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2758" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="3443" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="3444" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="3445" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2752" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2753" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2754" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2755" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2756" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2757" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2759" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2760" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2761" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2762" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2763" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2764" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2765" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2766" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2767" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2768" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2769" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2770" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2771" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2772" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2773" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2774" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2775" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2776" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2777" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2778" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2779" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2780" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2781" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2782" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2783" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2784" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2785" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2786" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2787" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2788" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2789" script="rwitems.lua" />
  <action itemid="2790" script="rwitems.lua" />


-- Key system By Orzech --
<action itemid="2905" script="purplekey.lua" /> --Purple key
<action itemid="2906" script="woodenkey.lua" /> --Wooden key
<action itemid="2907" script="silverkey.lua" /> --Silver key
<action itemid="2908" script="coperkey.lua" /> --Coper key
<action itemid="2909" script="crystalkey.lua" /> --Crystal key
<action itemid="2910" script="goldenkey.lua" /> --Golden key
<action itemid="2911" script="bonekey.lua" /> --Bone key
<action itemid="3016" script="mysteriousfetish.lua" />
<action itemid="3152" script="ankh2.lua" />
<action itemid="3015" script="ankh.lua" />


  -- decayto items --
  <action itemid="2855" script="decayto.lua" /> --candle--
  <action itemid="2856" script="decayto.lua" /> --candle--

  <action itemid="2852" script="decayto.lua" /> --lamp--
  <action itemid="2853" script="decayto.lua" /> --lamp--

  <action itemid="2865" script="decayto.lua" /> --candelabrum--
  <action itemid="2850" script="decayto.lua" /> --candelabrum--
  <action itemid="2849" script="decayto.lua" /> --candelabrum--

  <action itemid="2858" script="decayto.lua" /> --torch--
  <action itemid="2859" script="decayto.lua" /> --torch--
  <action itemid="2860" script="decayto.lua" /> --torch--
  <action itemid="2861" script="decayto.lua" /> --torch--
  <action itemid="2862" script="decayto.lua" /> --torch--
  <action itemid="2863" script="decayto.lua" /> --torch--
  -- end decayto items --

<action itemid="1609" script="door.lua" />
<action itemid="1610" script="door.lua" />
<action itemid="1611" script="door.lua" />
<action itemid="1612" script="door.lua" />
<action itemid="1613" script="door.lua" />
<action itemid="1614" script="door.lua" />
<action itemid="1619" script="door.lua" />
<action itemid="1620" script="door.lua" />
<action itemid="1621" script="door.lua" />
<action itemid="1622" script="door.lua" />
<action itemid="1623" script="door.lua" />
<action itemid="1624" script="door.lua" />
<action itemid="1625" script="door.lua" />
<action itemid="1626" script="door.lua" />
<action itemid="1627" script="door.lua" />
<action itemid="1628" script="door.lua" />
<action itemid="1629" script="door.lua" />
<action itemid="1630" script="door.lua" />
<action itemid="1631" script="door.lua" />
<action itemid="1632" script="door.lua" />
<action itemid="1633" script="door.lua" />
<action itemid="1634" script="door.lua" />
<action itemid="1635" script="door.lua" />
<action itemid="1636" script="door.lua" />
<action itemid="1637" script="door.lua" />
<action itemid="1638" script="door.lua" />
<action itemid="1639" script="door.lua" />
<action itemid="1640" script="door.lua" />
<action itemid="1641" script="door.lua" />
<action itemid="1642" script="door.lua" />
<action itemid="1643" script="door.lua" />
<action itemid="1644" script="door.lua" />
<action itemid="1645" script="door.lua" />
<action itemid="1646" script="door.lua" />
<action itemid="1647" script="door.lua" />
<action itemid="1648" script="door.lua" />
<action itemid="1649" script="door.lua" />
<action itemid="1650" script="door.lua" />
<action itemid="1651" script="door.lua" />
<action itemid="1652" script="door.lua" />
<action itemid="1653" script="door.lua" />
<action itemid="1654" script="door.lua" />
<action itemid="1655" script="door.lua" />
<action itemid="1656" script="door.lua" />
<action itemid="1657" script="door.lua" />
<action itemid="1658" script="door.lua" />
<action itemid="1659" script="door.lua" />
<action itemid="1660" script="door.lua" />
<action itemid="1661" script="door.lua" />
<action itemid="1662" script="door.lua" />
<action itemid="2148" script="door.lua" />
<action itemid="2150" script="door.lua" />
<action itemid="2151" script="door.lua" />
<action itemid="2152" script="door.lua" />
<action itemid="2304" script="door.lua" />
<action itemid="2305" script="door.lua" />
<action itemid="2306" script="door.lua" />
<action itemid="2307" script="door.lua" />
<action itemid="2308" script="door.lua" />
<action itemid="2309" script="door.lua" />
<action itemid="2310" script="door.lua" />
<action itemid="2311" script="door.lua" />
<action itemid="1663" script="door.lua" />
<action itemid="1672" script="door.lua" />
<action itemid="1664" script="door.lua" />
<action itemid="1668" script="door.lua" />
<action itemid="1673" script="door.lua" />
<action itemid="1677" script="door.lua" />
<action itemid="1665" script="door.lua" />
<action itemid="1674" script="door.lua" />
<action itemid="1669" script="door.lua" />
<action itemid="1678" script="door.lua" />
<action itemid="1666" script="door.lua" />
<action itemid="1670" script="door.lua" />
<action itemid="1675" script="door.lua" />
<action itemid="1679" script="door.lua" />
<action itemid="1667" script="door.lua" />
<action itemid="1671" script="door.lua" />
<action itemid="1676" script="door.lua" />
<action itemid="1680" script="door.lua" />


  <action itemid="2789" script="summon.lua" />


<!-- Construction kits by JTE -->
<action itemid="2713" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2714" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2715" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2716" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2717" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2718" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2719" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2720" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2721" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2722" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2723" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2724" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2725" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2726" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2727" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2728" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2729" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2730" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2731" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2732" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2733" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2734" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2735" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2736" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2737" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2738" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2739" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2740" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2741" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2742" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2743" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2744" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2745" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2746" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2747" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2748" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2749" script="constructionkits.lua" />
<action itemid="2750" script="constructionkits.lua" />

<!--
<action itemid="2931" script="invasion.lua" />
-->
</actions>


Tak powinien wygladać wasz plik actions.lua!! a wszystkie te pliki "lever.lua ; gold.lua; etc." znajdują się w folderze scripts (C:\tam gdzie macie OTS\YurOTS\ots\data\actions\scripts) tak powinien wygladać folder scripts zaraz po sciągnięciu OTSa
[link widoczny dla zalogowanych] bo później to wy będziecie coś do niego dodawać kub edytować xD
__________________

2)NPC (sprzedawcy)

W tym katalogu (C:\tam gdzie macie OTS\YurOTS\ots\data\npc) są zamieszczeni wszyscy srpzedawcy z wasze serwera (zaraz po sciagnieciu OTS powinno to wygladac tak:
-folder NPCów:
[link widoczny dla zalogowanych]
-oraz folder skrytptów do nich:
[link widoczny dla zalogowanych]

By dodać NPCa trzeba właczyć notatnik i wkleić do niego ten tekst:

Kod:
<?xml version="1.0"?>

<npc name="imię NPC" script="data/npc/scripts/imię NPC.lua" access="3" lookdir="2">
   <mana now="dowolna liczba" max="dowolna liczba"/>
   <health now="dowolna liczba" max="dowolna liczba"/>
   <look type="133" head="19" body="114" legs="94" feet="94"/>
</npc>


zapisujemy to jako imię NPC.xml (np.:zioom.xml)

a potem w scripts tworzymy plik tekstowy (z rozszezeniem "*.lua") takim jak napsialiśmy tutaj

Kod:
 <npc name="imię NPC" script="data/npc/scripts/imię NPC.lua" access="3" lookdir="2">


po zrobieniu tego pliku wklejamy do niego ten oto tekst (można go zawsze edytować lub wziąc gotowy ze Spisu Skryptów by PaCyFiC, link podanny na górze strony)(ja użyłem do tego poradnika przypadkowo wybranego NPCa)

Kod:
focus = 0
 talk_start = 0
 target = 0
 following = false
 attacking = false

 function onThingMove(creature, thing, oldpos, oldstackpos)

 end

 function onCreatureAppear(creature)

 end

 function onCreatureDisappear(cid, pos)
    if focus == cid then
         selfSay('Good bye then.')
         focus = 0
         talk_start = 0
    end
 end


 function onCreatureTurn(creature)

 end

 function msgcontains(txt, str)
    return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))
 end


 function onCreatureSay(cid, type, msg)
    msg = string.lower(msg)

    if ((string.find(msg, '(%a*)hi(%a*)')) and (focus == 0)) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
       selfSay('Hello, ' .. creatureGetName(cid) .. '! I sell ropes (50gps), shovels (20gps), backpacks (10gps), manafluids (100gps), lifefluids (60gps) and fishing rods (100gps). I buy vials (10gps).')
       focus = cid
       talk_start = os.clock()

    elseif string.find(msg, '(%a*)hi(%a*)') and (focus ~= cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
       selfSay('Sorry, ' .. creatureGetName(cid) .. '! I talk to you in a minute.')

    elseif msgcontains(msg, 'rope') and focus == cid then
       buy(cid,2941,1,50)
       talk_start = os.clock()

    elseif msgcontains(msg, 'shovel') and focus == cid then
       buy(cid,3395,1,20)
       talk_start = os.clock()

    elseif msgcontains(msg, 'backpack') and focus == cid then
       buy(cid,2792,1,10)
       talk_start = os.clock()

    elseif msgcontains(msg, 'manafluid') or msgcontains(msg, 'mana fluid') and focus == cid then
       buy(cid,2812,7,100)
       talk_start = os.clock()

    elseif msgcontains(msg, 'lifefluid') or msgcontains(msg, 'life fluid') and focus == cid then
       buy(cid,2812,10,60)
       talk_start = os.clock()

    elseif msgcontains(msg, 'fishing rod') and focus == cid then
       buy(cid,3421,1,100)
       talk_start = os.clock()

   elseif (msgcontains(msg, 'vial') or msgcontains(msg, 'flask')) and focus == cid then
       sell(cid,2812,1,10)
       talk_start = os.clock()

    elseif string.find(msg, '(%a*)bye(%a*)') and focus == cid and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
       selfSay('Good bye, ' .. creatureGetName(cid) .. '!')
       focus = 0
       talk_start = 0
    end
 end


 function onCreatureChangeOutfit(creature)

 end


 function onThink()
    if (os.clock() - talk_start) > 30 then
       if focus > 0 then
          selfSay('Next Please...')
       end
          focus = 0
    end
   if focus ~= 0 then
      if getDistanceToCreature(focus) > 5 then
         selfSay('Good bye then.')
         focus = 0
      end
   end
 end


Żeby NPC "wyświetlał się" nam na mapie trzeba go wkleić do "C:\...\ots\data\world\NPC.xml" mniej więcej w trzeciej linijce od góry wpisujemy taki kod

Kod:
<npc name="imię NPC" x="dana x (pionowo)" y="dana y(poziomo)" z="7"/>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kiepowa
Administrator


Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Thais

PostWysłany: Pią 13:18, 06 Kwi 2007 Powrót do góry

3)Czary (Spells):

W tym folderze znajduja się wszystkie czary jakie sa mozliwe na OTSie (C:\tam gdzie mamy OTS\YurOTS\ots\data\spells), powinnien wygladac tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

Twój plik spels.xml powinnien zawierać takie czary:

Kod:
<?xml version="1.0"?>
<spells maxVoc="4">

<!--// Instant \\-->
<spell name="Light"   words="utevo lux"   maglv="0"   mana="20"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /><vocation id="4" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Greater Light"         words="utevo gran lux"      maglv="3"   mana="60"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /><vocation id="4" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Ultimate Light"      words="utevo vis lux"      maglv="12"   mana="140"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Poison Storm"         words="exevo gran mas pox"   maglv="28"   mana="600"   enabled="1"><vocation id="2" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Ultimate Explosion"   words="exevo gran mas vis"   maglv="40"   mana="800"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Great Energy Beam"      words="exevo gran vis lux"   maglv="14"   mana="200"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Fire Wave"            words="exevo flam hur"      maglv="7"   mana="80"   enabled="1"><vocation id="1" /></spell>
<spell name="Energy Wave"         words="exevo mort hur"      maglv="20"   mana="250"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Flame Strike"         words="exori flam"         maglv="3"   mana="20"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Force Strike"         words="exori mort"         maglv="2"   mana="20"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Energy Strike"         words="exori vis"         maglv="3"   mana="20"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Berzeker"            words="exori"            maglv="5"   mana="100"   enabled="1"><vocation id="4" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Mass Healing"         words="exura gran mas res"   maglv="19"   mana="150"   enabled="1"><vocation id="2" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Heal Friend"         words="exura sio"         maglv="7"   mana="50"   enabled="1"><vocation id="2" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Ultimate Healing"      words="exura vita"         maglv="8"   mana="80"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<spell name="Intense Healing"      words="exura gran"         maglv="4"   mana="40"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<spell name="Light Healing"         words="exura"            maglv="1"   mana="25"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /><vocation id="4" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Mana Shield"         words="utamo vita"         maglv="4"   mana="50"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Strong Haste"         words="utani gran hur"      maglv="8"   mana="100"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Haste"               words="utani hur"         maglv="4"   mana="60"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /><vocation id="4" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Paralyze"            words="utani slow"         maglv="4"   mana="60"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Creature Illusion"      words="utevo res ina"      maglv="10"   mana="100"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="5" /></spell>
<!--\\ End Instant //-->
<!--// Monster \\-->
<spell name="dragon_firewave" words="dragon_firewave" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<spell name="dragonlord_firebomb" words="dragon_firebomb" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<spell name="orshabaal_deathstar" words="orshabaal_deathstar" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<spell name="orshabaal_exori" words="orshabaal_exori" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<spell name="banshee_sonar" words="banshee_sonar" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<spell name="dipthrah_death" words="death awaits you" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<spell name="deathslicer_smile" words="deathslicer_smile" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<spell name="hydra_poison" words="hydra_poison" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<spell name="hydra_water" words="hydra_water" maglv="0" mana="0" enabled="1"></spell>
<!--\\ Monster //-->


<!--// Make arrow and bolt \\-->
<spell name="Conjure Arrow"   words="exevo con"      maglv="2"   mana="40"   enabled="1"><vocation id="3" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Conjure Bolt"   words="exevo con mort"   maglv="6"   mana="70"   enabled="1"><vocation id="3" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Poison Arrow"   words="exevo con pox"   maglv="5"   mana="70"   enabled="1"><vocation id="3" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Burst Arrow"   words="exevo con flam"   maglv="10"   mana="120"   enabled="1"><vocation id="3" /><vocation id="5" /></spell>
<spell name="Power Bolt"   words="exevo con vis"   maglv="14"   mana="200"   enabled="1"><vocation id="3" /><vocation id="5" /></spell>
<!--\\ End Make arrow and bolt //-->


<spell name="Create Food" words="exevo pan" maglv="0" mana="30" enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /><vocation id="4" /><vocation id="5" /></spell>


<!--// Make Runes \\-->
<spell name="Light Magic Missle"   words="adori"            maglv="1"   mana="40"   enabled="1"><vocation id="1"/><vocation id="2"/><vocation id="3"/></spell>
<spell name="Poison Field"         words="adevo grav pox"      maglv="1"   mana="50"   enabled="1"><vocation id="1"/><vocation id="2"/></spell>
<spell name="Heavy Magic Missile"    words="adori gran"         maglv="3"   mana="70"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<spell name="Fire Field"         words="adevo grav flam"      maglv="3"   mana="60"   enabled="1"><vocation id="1"/><vocation id="2"/></spell>
<spell name="Intense Healing"      words="adura gran"         maglv="4"   mana="60"   enabled="1"><vocation id="2"/></spell>
<spell name="Fireball"            words="adori flam"         maglv="5"   mana="60"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<spell name="Energy Field"         words="adevo grav vis"      maglv="5"   mana="80"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Antidote"            words="adana pox"         maglv="5"   mana="50"   enabled="1"><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<spell name="Destroy Field"         words="adito grav"         maglv="6"   mana="60"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<spell name="Animate Dead"         words="adana mort"         maglv="7"   mana="300"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Envenom"            words="adevo res pox"      maglv="7"   mana="100"   enabled="1"><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Desintegrate"         words="adito tera"         maglv="8"   mana="100"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<spell name="Poisonbomb"         words="adevo max pox"      maglv="8"   mana="130"   enabled="1"><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Great Fireball"      words="adori gran flam"      maglv="9"   mana="120"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Firebomb"             words="adevo mas flam"      maglv="9"   mana="150"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Convince Creature"      words="adeta sio"         maglv="10"   mana="100"   enabled="1"><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Poison Wall"          words="adevo mas grav pox"   maglv="11"   mana="160"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Chameleon"            words="adevo ina"         maglv="11"   mana="150"   enabled="1"><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Ultimate Healing"      words="adura vita"         maglv="11"   mana="100"   enabled="1"><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Explosion"          words="adevo mas hur"      maglv="12"   mana="180"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Soulfire"             words="adevo res flam"      maglv="13"   mana="150"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Fire Wall"            words="adevo mas grav flam"   maglv="13"   mana="200"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Magic Wall"          words="adevo grav tera"      maglv="14"   mana="250"   enabled="1"><vocation id="1" /></spell>
<spell name="Energy Bomb"          words="adevo mas vis"      maglv="18"   mana="220"   enabled="1"><vocation id="1" /></spell>
<spell name="Energy Wall"          words="adevo mas grav vis"   maglv="18"   mana="250"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Sudden Death"          words="adori vita vis"      maglv="25"   mana="220"   enabled="1"><vocation id="1" /></spell>

<spell name="Heavy Magic Missile 10"   words="adori gran dec"   maglv="3"   mana="140"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<spell name="Great Fireball 10"      words="adori gran flam dec"   maglv="9"   mana="400"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Ultimate Healing 10"   words="adura vita dec"      maglv="11"   mana="1000"   enabled="1"><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Explosion 10"          words="adevo mas hur dec"   maglv="12"   mana="600"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /></spell>
<spell name="Sudden Death 10"       words="adori vita vis dec"   maglv="25"   mana="2200" enabled="1"><vocation id="1" /></spell>
<spell name="Blank"             words="adori blank"         maglv="3"   mana="60"   enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /></spell>
<!--\\ End Make Runes //-->


<!--// Runes \\-->
<rune name="Light Magic Missle"      id="3112"   charges="5"      maglv="0"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Poison Field"         id="3110"   charges="3"      maglv="0"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Heavy Magic Missile"   id="3136"   charges="5"      maglv="1"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Fire Field"            id="3126"   charges="3"      maglv="1"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Intense Healing"      id="3090"   charges="1"      maglv="1"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Fireball"            id="3127"   charges="3"      maglv="2"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Energy Field"         id="3102"   charges="3"      maglv="3"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Antidote"            id="3091"   charges="1"      maglv="0"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Animate Dead"         id="3141"   charges="2"      maglv="4"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Envenom"            id="3117"   charges="3"      maglv="4"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Desintegrate"         id="3135"   charges="3"      maglv="4"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Poisonbomb"            id="3111"   charges="2"      maglv="4"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Great Fireball"         id="3129"   charges="2"      maglv="4"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Firebomb"            id="3130"   charges="2"      maglv="5"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Convince Creature"      id="3115"   charges="1"      maglv="5"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Poison Wall"         id="3114"   charges="4"      maglv="5"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Chameleon"            id="3116"   charges="1"      maglv="4"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Ultimate Healing"      id="3098"   charges="1"      maglv="4"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Explosion"            id="3138"   charges="3"      maglv="6"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Soulfire"            id="3133"   charges="2"      maglv="7"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Fire Wall"            id="3128"   charges="4"      maglv="13"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Magic Wall"            id="3118"   charges="4"      maglv="9"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Energy Bomb"         id="3087"   charges="2"      maglv="10"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Energy Wall"         id="3104"   charges="4"      maglv="9"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Sudden Death"         id="3093"   charges="1"      maglv="15"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<rune name="Paralyze"            id="3103"   charges="1"      maglv="18"   mana="0"   enabled="1"></rune>
<!--\\ End Runes //-->

</spells>
[/quote]

Jeśli chcecie dodać jakis czar to trzeba wpisać:

Cytuj:
<spell name="nazwa czaru" words="słowa do wypowiedzenia" maglv="0" mana="ilość many jaką ma zrzerać ten czar" enabled="1"><vocation id="1" /><vocation id="2" /><vocation id="3" /><vocation id="4" /><vocation id="5" /></spell>
a potem trzeba stworzyć w folderze instant lub runes plik tekstowy z rozszezeniem "*.lua" o nazwie takiej jak podaliśmy w spells.xml, czyli nazwa czaru (np.:utani mega hur.lua albo adevo mas vis.lua) i w ten plik wklejamy to co ma się dziać po wypowiedzaniu "magicznych słów" xD

4)Potwory:

Monsters to są potwory na waszym OTSie :D
znajdziecie je w folderze "C:\tam gdzie macie TOS\YurOTS\ots\data\monster"

By zrobic własnego potwora musicie otworzyć notatnik i wkleić do niego ten oto skrypt i go odpowiednio przerobić:

[quote]<?xml version="1.0"?>
  <monster name="imię potwora" level="level potwora" maglevel="level magiczny (w zaleznosci od levelu, potwor jest silnijeszy w magii)" experience="ilośc dawanego expa graczowi" pushable="0" armor="skill ataku" defense="skill obrony" canpushitems="1" staticattack="50" changetarget="200" speed="predkosc z jaka ma biegac potwor">
        <health now="ilość HP" max="ilość HP"/>
        <look type="108" head="20" body="30" legs="40" feet="50" corpse="4168"/> <----tutaj wpisujecie jaka ma wygladać potowr
   <combat targetdistance="1" runonhealth="150"/>

<attacks>
        <attack type="melee" mindamage="250" maxdamage="550"/>
        <attack type="rune" name="great fireball" exhaustion="500" cycleticks="8000" probability="80"/>
        <attack type="instant" name="exevo gran vis lux" exhaustion="500" cycleticks="5000" probability="80"/>
</attacks>

<defenses>
        <defense immunity="energy"/>
        <defense immunity="fire"/>
</defenses>

<loot>
        <item id="2969" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/>
        <item id="3271" chance="10000"/>
        <item id="3277" chance="14287"/>
        <item id="3279" chance="5000"/>
</loot>

<summons maxSummons="ilośc max. summonów">
   <summon name="imię potwora summonowanego" chance="500"/>
</summons>

  </monster>


By dodać spawn jakiegoś potwora w pliku test-spawn (C:\tam gdzie macie OTS\YurOTS\ots\data\world) dodajecie
taką linijke:

Kod:
<monster name="imie potwora" direction="2" spawntime="współrzędna x" x="współrzędna y" y="-10"/>


To by było na tyle, co mam do powiedzenia na temat dodatkowych umiejętności OTS
__________________

Krok 5: "Właczamy OTS"


teraz wystarczy odpalic ots i zmienić IP w tibi Very Happy


Krok 6:"Jak zmienić IP? "

1) Tibia 7.1:
Włączamy Tibie --->wchodzimy w options ----> Network i tam w pierwszym okienku zmieniay IP, a drugiego nie ruszamy

2)Tibia 7.4:

Tworzymy skrót do Tibi (np.: na pulpicie) --->klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieram z paska Właściwości----> i w elemencie docelowym po " wpisujemy host ip_servera port 7171 ---->włączamy Tibie--->wchodzimy w Options---->Networ --->i zaznaczamy test server login!!

3)Tibia 7.5:

Tworzymy skrót do Tibi (np.: na pulpicie) --->klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieram z paska Właściwości----> i w elemencie docelowym po " wpisujemy host ip_servera port 7171 ---->włączamy Tibie--->wchodzimy w Options---->Networ --->i zaznaczamy test server login!!

4)Tibia 7.6

Sciągamy IP_Changer z [link widoczny dla zalogowanych]
wgrywamy go do folderu tam gdzie mamy tibie
właczamy skrót do TIbi...właczamy IP_Changer i w to co zaznaczone na czarno wklejamy tam IP otsa na który chcemy wejść (tibia cały czas musi byc właczona)

Image

potem klikamy na "Zmień adres i port" ---> teraz w Tibi w opcjach wchdzimy do networ i tam klikamy test server login xD

I to jest cała filozofia zmiany IP we wszystkich Tibiach /\


=========================

No i to by też było na tyle, co do mojego poradnika Very Happy związanego z OTS....dzękuje wam za przeczytanie go oraz życze udanych prób stworzenia własneg, niepowtarzalnego OTS..

Pozdro for all

P.S Sorry że tyle postów, ale poradnik jest długi i się w jednym poscie nie zmiesciły (cały poradnik ma 50 tys+ znaków, a jeden post moze miec jedynie 20 tys . znakow)

__________________

To by było na tyle z mojej wiedzi jak robić ots Very Happy Pozdro


Kiepowa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pojarson
Administrator


Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: AB'Dendriel

PostWysłany: Pią 16:59, 06 Kwi 2007 Powrót do góry

Po co mam robic ots jak moge go pobrac?? RazzRazz
ale zawsze jakies ciekawe informacje na forum.
Oby tak dalej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kiepowa
Administrator


Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Thais

PostWysłany: Pią 18:33, 06 Kwi 2007 Powrót do góry

Pobrać bo tak sie robi poprostu pobieraz i zmianiasz mapki edytujesz mapki robisz nowe czary, inemki itp. a potem graz proste Smile a już niedługo dodam posta na temat jak edytować mapki Smile Pozdro



Kiepowa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Miga
Noob


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inont :D

PostWysłany: Pią 19:56, 20 Kwi 2007 Powrót do góry

oj Pojara... nie ladnie tak sciagac tutoriale z innych forow Razz hehe simanko all !! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kiepowa
Administrator


Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Thais

PostWysłany: Sob 19:17, 21 Kwi 2007 Powrót do góry

Pojara nie moja wina że nie umiesz z prostego poradnika dla poczontkójoncych zrobić otsa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pojarson
Administrator


Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: AB'Dendriel

PostWysłany: Sob 19:38, 21 Kwi 2007 Powrót do góry

DO miga: po pierwsze nie ja skopiowalem
Do all: MIet mi muwil ze miga muwil z na ots jest blond i trza skasowac aby byl online


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Miga
Noob


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inont :D

PostWysłany: Nie 7:57, 29 Kwi 2007 Powrót do góry

jesli juz to "mowil" w kazdym otsie sie zrobiony umyslny blad, trzeba to poprawidz i dziala Very Happy ja mam mapke salvion pod tibia 7.92 i mi dziala all, jesli macie serwer tzn na czym postawic otsa to ja chetnie wam go posle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Xemidra
Maniak komputerowy


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 8:04, 29 Kwi 2007 Powrót do góry

No to dawaj np: 1477771 !

Czekam na ten ots


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin