FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Informacje o Updatae Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
pojarson
Administrator


Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: AB'Dendriel

PostWysłany: Pią 20:57, 04 Maj 2007 Powrót do góry

O to praca kturom trzeba wykonac do update:

Zimowy update zakończył się ponad 4 miesiące temu, więc ludzie w
CipSofcie są teraz zajęci letnim updatem. Jak wiadomo, co roku wprowadzamy do gry dwa główne update. Letni update jest związany z powiększeniem świata gry, dodaniem nowych miast i podziemi do zbadania oraz wielu nowych stworzeń. Zimowy update skupia się głównie na nowych cechach gry tudzież urozmaiceniu niektórych obszarów. Dzisiaj chcielibyśmy zapoznać Was z tym, co jest niezbędne zanim letni update zostanie zrealizowany.





Pomysły

Przez ok. 6 miesięcy w poprzednim roku zbieraliśmy nowe pomysły dotyczące nowego update. Ludzie ze wszystkich działów naszego zespołu zostali zaproszeni do tej burzy mózgów - niech każdy stara się dodać coś od siebie do nowego update: stworzenia, przedmioty, imonia, rajdy, nowe budynki, rośliny, itp. Na bieżąco sprawdzamy również forum (dział Proposal Board - propozycje od graczy). W tym momencie nasz zespół decyduje się na nową scenerię i na tym, co jest przygotowane do update. Już od dłuższego czasu główny zespół rozważa kolejne pomysły i to, co mogłoby faktycznie znale�ć się w letnim updacie.




Planowanie

Główne planowanie update może się rozpocząć. Na początek zespół powinien wyznaczyć główne założenia i pomysły. Tutaj znajdziesz wszystkie szczegóły dotyczące nowego obszaru oraz ludzi i stworzeń, które miałyby tam żyć. Co więcej - zdefiniowany jest klimat określający, który rodzaj roślinnności znajdziesz w tym obszarze oraz geograficzna struktura (np. góry, lasy, rzeki, wyspy, itp). Tym sposobem dostajesz dokument przypominający przewodnik turystyczny, który może okazać się niezwykle przydatny do napisania tekstów dla NPC oraz książek.
Następny krok planowania - linia Questów. Jakie zadania zostaną dodane i jaka może być nagroda za ich wykonanie? Który poziom dośiadczenia będzie wymagany, żeby móc rozpocząć poszukiwania? Jak silne będą potwory, z którymi przyjdzie się nam zmierzyć podczas wyprawy? Wszystkie te pytania muszą zostać rozważone. Zaplanowane powinny również zostać nowe zasady gry. Do tego celu zostaną powołani odpowiedni ludzie.




Grafika

Gdy plany zostały zakończone, lista z grafiką, którą była potrzebna, jest właśnie generowana. W tym momencie nasi graficy rozpoczęli tworzenie nowych szkiców innych stylów architektonicznych w celu uświadomienia każdemu, jak będą wyglądać nowe obszary. Pierwsze projekty graficzne zostały ukończone. Zazwyczaj nasz grafik zaczyna od zaprojektowania grafik dla otoczenia, np. ścian, dachów, roślin i powierzchni. One sa podstawą dla stworzenia nowych obszarów. Ostatnią grafiką, która powinna zostać dodana, to przedmioty. Chociaż wiele przedmiotów jest projektowanych przez tibijskich graczy, to głównie nasz grafik Jan dodaje większość itemsów.





Mapy

Jak tylko pierwsze graficzne projekty zostaną ukończone, należy użyć odpowiedniego edytora. Jest on narzędziem służącym do ukończenia i wprowadzenia w życie map Tibii. Tutaj grafiki stają się obiektami - oznacza to, że nabierają one różnych właściwości, np. nie możesz chodzić po ścianach, albo ile punktów obrony będzie miała nowa tarcza.
Jeżeli grafika zostanie dodana do edytora, budynki, które mają zostać dodane do nowych obszarów, mogą zostać nałożone. Na początek należy poszerzyć mapę za pomocą specjalnego programu, abyś miał wystarczającą ilość miejsca, aby zbudować budynki na tej mapie. Teraz posiadasz ogromne "pudło z piachem", gdzie możesz zacząć budować. Oczywiście, zaczynasz od ziemi. Rzeki, góry i rośliny zostały dodane. W końcu zostało zaprojektowane też nowe miasto, gdzie będzie stało od 30 do 50 domków. Najpierw muszą powstać ulice, skończywszy na domach, które będą opłacane i wynajmowane przez graczy. Następnie muszą zostać dodane takie obiekty jak: depozyt, bank, sklepy, itp. Udekorowane zostaną domy. Zaś mniej ważne rzeczy takie jak skrzynki pocztowe i pojemniki na śmieci zostaną umieszczone na właściwych miejscach. Również zaprojektowane zostały podziemia oraz statki, które zapewnią szybki transport pomiędzy miastami w Tibii. Podziemia zaś zostały właściwie ubarwione w celu nadania odpowiedniego klimatu graczom, którzy chcą walczyć z silnymi potworami przyprawiającymi niejednego o gęsią skórkę
Image
NPC oraz potwory

Jak tylko mapa zostanie ukończone, zostaną dodani NPC oraz potwory. Dla każdego miasta trzeba będzie przydzielić odpowiednią liczbę NPC. Potrzeba m.in. sklepikarzy, handlarzy przedmiotami magicznymi, kapitanów statków oraz ludzi obowiadających ciekawe historie i NPC potrzebnych do rozpoczęcia Questów i innych zadań. Przyznane zostaną dla nich lokacje oraz odpowiednie stroje. Trzeba będzie też zdefiniować, na jakie słowa (keywordsy) będa reagować. Teksty są właśnie w przygotowaniu, ale i tak zostaną sprawdzone przez angielskich specjalistów z naszego zespołu.
Nie możemy też zapomnieć o potworach, z którymi przyjdzie nam skrzyżowac miecze oraz dźwiękach, które będą z siebie wydawać podczas bojów. Wprowadzenie ich do gry jest jednak całkowicie uzależnione od grafiki. Należy też przydzielić im: odpowiednią siłę, magię, którą będą mogli posłużyć się w walce oraz łup, który będziemy mogli znaleść w ich zwłokach po wcześniejszym pokonaniu ich. Zanim potwór zostanie wprowadzony do gry, musi zostać przetestowany. Należy ocenić, czy wybrane umiejętności oraz zaklęcia posiadane przez graczy będą wystarczające, aby pokonać te stworzenia. Takie testy mają zazwyczaj miejsce na test serwerach, gdzie tutorzy oraz gamemasterzy mogą ocenić siłę oraz łup z nowych potworków, które mają zostać dodane do gry. Ważną rzeczą jest również przydzielenie potworom odpowiednich lokacji, tj. respawnów. Stosunkowo słaby potwór - respawn bliżej miasta. Silniejszy - nieco dalej. Ma to na celu zabezpieczenie nowych graczy przed śmiercią, gdy tylko opuszczą bramy miasta.

Questy

Poza dialogami z NPC muszą zostac dodane inne szczegóły dotyczące nowych Questów. Zdefiniowane powinny zostać Quest-logi. Quest Logi zapisują wszystkie informacje dotyczące przebiegu poszczególnych zadań, takie jak np. otwieranie skrzynek z nagrodami, rozmowa z jakimś NPC tudzież naciśnięcie pewnej dźwigni. Jednakże nie wszystkie zadania zostają dodane do Quest Loga - nie znajdą tam się banalne zadania polegające tylko i wyłącznie na otworzeniu jednej skrzynki z nagrodą. Do gry zostaną również wprowadzone niezbędne przedmioty potrzebne do ukończenia Questa.
Jeżeli update wniesie do gry wiele nowego, możesz dzięki różnym funkcjom programu dodać wszelakie cechy do różnych obiektów, np. gra kostką oraz uzyskiwanie z tego procesu innych niż dotychczas rezultatów. Kolejna sprawa - formuła odnawiania zasobów many (przyspieszenie odradzania MP, gdy wprowadziliśmy wandy i rody). Trzeba wykonać ku temu stosowne działania.




Testy

Zanim wprowadzimy te wszystkie rzeczy do gry, trzeba je najpierw przetestować. Zazwyczaj trwa to około miesiąca - trochę czasu zajmuje sprawdzenie oraz poprawieniu niektórych błędów, np. czy NPC funkcjonują poprawnie, nowe stworzenia właściwie się rozkładają po śmierci, czy do każdych drzwi jest przydzielony odpowiedni klucz oraz czy żaden Quest nie jest zbugowany. Testowania podejmuje się główny zespół oraz inni nasi wspólpracownicy.
Jeśli pierwszy test się zakończy, tj. naprawimy wszystkie błędy, itp. zapraszamy tutorów, gamemasterów oraz administratorów wszystkich portalów internetowych ze znaczkiem ,,Supported Fansites" do wzięcia udziału w test serwerze. Sprawdzamy również to, jakie jest pierwsze wrażenie społeczności tibijskiej po zapoznaniu się z updatem: czy potwory są wystarczająco silne, czy łup z nich jest odpowiedni, itp. Przez ten czas można spotkać on-line wielu pracowników z naszeg zespołu. Ma to na celu sprawdzeniu, jak tibijczycy zareagowali na nowy update oraz co chcieliby jeszcze dodać od siebie. Jednak nasi pracownicy są wtedy zazwyczaj zajęci naprawianiem błędów gry (o ile takowe wystąpią), jakie zgłosili tutorzy i gamemasterzy. Po tej części włączany jest publiczny test serwer dla wszystkich graczy.




Ostatnie kroki

Gdy wszystkie błędy zostaną naprawione, update może w końcu się rozpocząć. Należy też zaktualizować naszą stronę internetową: dodanie nowych map, instrukcje, nowe potwory, oraz poinformowanie tibijczyków o wejściu update w newsie na stronie głównej. Naturalnie, aby update miał miejsce, należy wyłączyć wszystkie serwery oraz zaktualizowanie klienta gry. Zwykle trwa to kilka godzin. Potem serwery z powrotem zostają włączone.
Od momentu zalogowania się Twojej postaci do gry po wejściu update, jesteś gotowy zwiedzać niezbadane dotąd obszary, rozwiązywać nowe zagadki oraz stawić czoła potworom przyprawiającymi graczy o gęsią skórkę.





Informacje zaczerpnieta z [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin